fredag 19. november 2010

Monsteroppdatering

Jeg velger å følge Ragnis trendsettende eksempel med en monsteroppdatering og legge ut mer eller mindre alt jeg har tatt bilde av de siste ukene.


Dette, kjære alle sammen, er en julekake med de tre vise menn.




En plakat som hang på universitetet. Hm, jeg lurer på hva Christians in Science sin konklusjon blir!




Monstersettet til Gavin



Fra bursdagen til Sina - den mest multikulturelle bursdagen jeg har vært på. Der satt jeg altså, i sofaen, med en muslim fra Iran, en veldig engasjert katolikk fra England, en som var halvt irsk og halvt nigeriansk, men oppvokst i Kuwait to nordmenn, en fra sveits, en fra Argentina og ei fra London. Yey!



Fra en obligatorisk konsert forrige mandag. For en karakter! 
Ligna litt på blanding av en and og Trond Kirkvaag.



Og nå - FILMKLIPPENE



For Sue: This must be what you mean with "la di da", right?




Markus med de nye vennene sine. 






Trrrrun, trrrun!



"Strike!!! ... and no one watched!"


Og nå til det mer seriøse:

Jeg filmet litt av hvordan mine forelesninger kan være. Det første klippene er fra Intro to Jazz and Pop, hvor ukas tema var "motown and the british invasion". Her hadde foreleseren lagt inn "raw audio" fra Ain't No Mountain High Enough og ei låt av Marvin Gaye. Her skulle vi altså høre på singlene og mixe de rå opptakene slik at de ble mest mulig lik singlene.


Veldig, veldig bra opplegg!!




Dette klippet er fra timen jeg hadde etterpå, med den samme læreren. Her hadde vi noen gjester, nemlig ei dame som arbeidet med anmeldelser i noen av Englands største aviser og en som arbeidet med anmeldelser av klassiske konserter. Her er infomailen jeg fikk tilsendt noen dager i forveien:


We will have two special guests on Thursday for Intro to Performance Studies: Kitty Empire, pop music critic for The Observer, and Robert Thicknesse, opera critic for The Guardian. Both are highly respected writers, and I am excited that they've agreed to come chat with us.

The topic of discussion will be music journalism - how they got started, how they write reviews, what they look for in music writing. 




Så sånn kan altså våre forelesninger være! Jeg må bare si at jeg er veldig, veldig fornøyd med valg av studiet, med unntak av de høye skolepengene. Dagen i går ble brukt på CV-skriving, og jeg håper jeg klarer å skaffe meg en jobb, slik at jeg kan betale bare 30 000 neste år, hvor mye kommer til å bli stipend fra Lånekassen.


Ellers har det skjedd mye annet den siste uka. Blant anna er jeg nå med i to band; et folkrock-band og et prog-band. Kanskje jeg får til noen opptak på neste øving. Det går i hvertfall bra!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar