fredag 5. november 2010

Koselig nabo og Terry Riley

I dag prøvekjørte jeg den nye herligheta for første gang. Vaskemaskina fungerte ypperlig, men rett før den holder på å stoppe, høres den seriøst ut som et fly! Det var nok dette den gode og runde engelskmannen reduserte prisen for da han leverte den på mandag.

Godt fornøyd sto jeg ute og hang opp klærne mine til lyden av Markus som spilte blues i C på piano og fyren i kjelleren som øvde sax. Da hørte jeg plutselig noen fryktelige engelske gloser komme fra leilighet 71b, som er i første etg. Noe sånt som "Oh, my &%/$/%/&%&!!" og døra gikk sakte opp. Der sto hun i pysjamasen med et høflig smil og sa "Sorry, I don't mean to be a party pooper, but I have to get up really early tomorrow and.."
= STAKKAR! Jeg tror ikke hun var klar over at jeg hørte den fryktelige banninga hennes gjennom vinduet, haha!

Etter klærne mine var hengt opp gikk jeg ned og inviterte fyren i kjelleren på Mario Party/Mario Kart. Det ble en suksess! Han var skikkelig trivelig og heter Sina. Det som var ganske overraskende er at han faktisk er fra Iran. Og da mener jeg ikke flyktning eller noe sånt. Sina er i England for å studere, akkurat som Markus og jeg. Det meste jeg vet om Iran har jeg lært via dagbladet.no, så det sier jo seg selv at jeg nesten ikke tror det går an å bare være en helt vanlig fyr som har tenkt å reise hjem igjen når han er ferdig med studiene. Vi snakka selvsagt litt om hvordan Iran er i forhold til England, og ja, det virka selvsagt som en helt annen verden. Alkohol er forbudt, jenter må bære slør ute på gata, men da var det visstnok bare løst over hodet, ikke noe mer tildekkende enn det. Det var også vanlig å ta det av seg når de er på besøk til venner.

Spurte han også om han merket noe til urolighetene i nabolandene, men det var visst generelt veldig fredelig i Iran. Og siden alkohol er forbudt, så finnes det heller ingen nattklubber eller pub'er.

"In England, things starts happening at 11pm. In Iran, people just go to sleep"

Nå har han nettopp gått ned til seg selv for å sove, og jeg skal legge meg snart jeg også. Han sover forsåvidt rett under sofaen vår, og jeg dunka litt til han isted med foten. Det er veldig koselig å ha en snill nabo!


Ellers var jeg på konsert med selveste Terry Riley på onsdag! Konserten kosta bare 10 pund, det vil si ca en hundrings! Hvis jeg husker riktig er han 75 år i år. Det var faktisk veldig kult, og jeg var så heldig at jeg satt helt foran, bare noen meter unna!


    Terry Riley lengst til venstre






Det er Terry Riley som synger og spiller piano.












For de fleste er vel Terry Riley mest kjent for å ha vært på eksamenen vår i MUSP samt inspirert The Who til å lage denne sangen:




Hihi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar