onsdag 24. november 2010

I only want to be with you..

Fikk igjen mitt første essay på engelsk, og er jevnt over fornøyd. Alle i gruppa mi hadde mellom 50% og 65% og jeg fikk 57%. Vi får altså karakterer i prosent. Det er et ganske rart system. 70% tilsvarer nesten helt perfekt, og ikke 100%, som man skulle tro.

Ellers sitter jeg for øyeblikket og pugger tittel, artistnavn og utgivelsesår på 25 forskjellige sanger. Det går sakte, men sikkert framover. Ganske rar prøvemetode, for jeg skjønner for eksempel ikke helt poenget med å vite hvem som har framført "I only want to be with you". Det som er greit er at nesten alle sangene fra forrige uke er skrevet i 1965, 1966 eller 1967 og vi har en buffer på 5 år. Foreleseren er amerikansk, da. Kanskje den typen prøver er typisk amerikansk? Og nei, det er ikke multiple choice.


Illustrasjonsbilde, noen av sangene fra Motown-uka, som var forrige uke.




Bare et lite screenshot fra bloggen til læreren, sånn kan det altså se ut



Her er forresten min personlige favoritt fra Motown-låtene:
Dusty Springfield - I only want to be with you





Og selvsagt:



.... Fengende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar