mandag 25. oktober 2010

mat

De siste dagene må jeg si at jeg har overgått meg selv når det kommer til matlaging. På fredag stekte vi laks og grønnsaker, på lørdag bakte jeg kanelboller (!) samt at vi laga Tom Kha Gai fra bunnen av! I dag har jeg faktisk laga kjøttkaker, og de ble veldig gode, om jeg får si det selv. Jeg tror at noe av grunnen til at jeg plutselig har blitt så flink til å lage ordentlig middag er at jeg nesten blir skremt av kostholdet til mange briter. Det er for det første fryktelig mange overvektige overalt samt at mat som en bare varmer i mikroen er billigere enn å lage noe selv. Ofte ser jeg barnefamilier på butikken som kjøper ting som bare må varmes, til og med på søndager. Jeg håper virkelig at Norge ikke går mot den utviklinga som finnes i England, for sammenligna med kostholdet her, så lever nordmenn fryktelig sunt!



Nomnomnom






I dag er det mandag igjen, og da regner jeg med at det blir en tur på The Slug and the Lettuce, som er en ganske bra restaurant. De har halv pris på alt av mat hver mandag! Maten er i tillegg ganske god og ordentlig også. Når det er halv pris vil det si at en middag koster 25 - 40 NOK. Da kan vi likesågreit dra på restaurant.


Ellers har mamma sendt pakke til meg! Gleder meg sånn til å få den.

3 kommentarer:

  1. så flink du e torun! :D koslig å les ka du hell på med, så du må bare fortsett å skriv ;) æ sjekke hver dag, men d e ikke alltid æ kommentere da :P

    laks har æ jo faktisk laga mæ et par gang æ å, men bortsett fra d syns æ d e litt kjedelig å lage mat bare t mæ sjøl. :( men æ bynnje å bli god :P 1 porsjon pannekake e d artigste så langt ;)

    kos dåkker i mikrobølge-land ;)

    SvarSlett
  2. Hahaha! Fint du kommentere, artiger å skriv da. Æ følge med din å (skriv skriv skriv)

    E det sånn mikrobølgelang Tyskland å eller? Virke itj som polakkan e like ille, for på sjappan demmers har dem faktisk et stort utvalg av poseting, Knorr å sånn, som i Norge.

    SvarSlett
  3. her i huset e d bare "fra bunnen av"... æ har tilogmed laga spagetti bolognese! :P

    men sånn ellers i tyskland trur æ d e my sånn som i norge... poseting... ;)haha :P

    SvarSlett