torsdag 28. oktober 2010

De ufullendte - no more!


Som nevnt fikk jeg jo pakke i posten av mamma. Den inneholdt en genser, en kjole, ett par sokker i ull, samt garn, oppskrift og strikkepinner. Etter en halv dag med intens sutring, prøving og feiling har jeg altså fått meg en ny hobby: å strikke votter til meg selv. Jeg har som kjent et litt ambivalent forhold til strikking ettersom skjerfet jeg strikka havna på turné rundt i Norge sammen med en utstilling som het noe slikt som "de ufullendte", men med et sterkt ønske om å endelig få til noe mer spennende enn et skjerf tok jeg fatt på oppgaven - via youtube. For jeg kan love at det er hundrevis av videoer på youtube som handler om strikking. Bare se her for eksempel:



Dette kom jeg fram til at måtte være å strikke vrangt - Norwegian purling




Legge opp


Jeg så disse videoene og flere andre så mange ganger i går at jeg tror jeg kan det hun amerikanske dama sier utenat.



Under sees altså utdrag min debut som kunstner. Rekke nummer 3, bilde nummer 2 fra venstre.


For dere som lurer: Kari Steihaug har her altså samlet inn uferdige prosjekter og historiene bak dem. Hva var det som gjorde at det aldri ble gjort ferdig? Hvem/hva var det ment for? Eller som i mitt tilfelle: Hvorfor gav ikke personen opp?


Jeg kommer til å legge ut bilder av vottene framover ettersom hvordan det utvikler seg. Jeg starta på onsdag og nå ser den første votten slik ut:





  Vottene skal altså toves slik at de blir mye mindre. Jeg er spent på hva som skjer med de prikkene etter tovinga ettersom stoffet da kommer til å bli ganske kompakt.





De engelske vennene våre fortalte forresten at vi måtte handle kostymer til Halloween, som er i helga. Trodde da det var en sånn barnegreie, jeg? I hvertfall så er jeg veldig spent på hvordan det blir. TROR kanskje at jeg ikke kommer til å kle meg ut, særlig fordi jeg vedder på at de fleste engelske jentene kommer til å trippe rundt i ikke-eksisterende miniskjørt for å se ut som servitriser, nurses  ect. ect. For tro det eller ei; jeg har sett ganske mange eksempler på dette allerede, og jevnt over kan jeg skrive under på at fulle engelske jenter i miniskjørt ikke er noe særlig.




1 kommentar:

  1. herlig :D :D :D
    d ser jo ut som du får det til jo! :D
    votter er jo ikke enkelt! (jeg har enda ikke gidda å strikka færdi tåa på min sokk jeg... ) d blir vel snart (ja særlig... :P )

    kos deg! og lykke til :D

    SvarSlett