mandag 18. oktober 2010

Diverse fimklipp og Ragnibesøk

På fredag var vi ute på The Hobbit (igjen), og traff Sean. Det har seg nemlig slik at Sean faktisk har vært i Norge, nærmere bestemt tre dager i et bryllup på Rørvik.



Norskkurs: Hvordan si Rørvik



Fikk ikke tatt opp mer "Put that away!"

Andre artige gullkorn hittil:

Ragni: In Norway we use pigs on our tyres (I Norge bruker vi piggdekk)
Markus: That's because we roll our R's, uttalt "arse" (Det er fordi vi ruller på R'ene våre)





Er nå mye rart som kommer på de obl. konsertene også


Han her spilte i dag. Han bodde i London og hadde ifølge seg selv overlevd 15 år uten en ordentlig jobb. Han hadde derimot drevet flere mindre plateselskap og gitt ut noe selv. Grunnen til at jeg vil skrive litt om han her er at flere av lærerne og elevene faktisk reiste seg og gikk sin vei - fordi det var så dårlig.

Jeg må si at jeg nesten ble litt provosert av oppførselen, fordi jeg mener at selv om man studerer musikk og er litt "la di da" (som betyr overfladisk på engelsk), må en kunne ha litt humor! Han hadde ikke noen særlig spennende akkordprogresjoner og sangstemmen var mildt sagt uslipt, men det var jo det som var hele greia. Sangtekstene var ganske originale og det er faktisk en av de mer surealistiske konsertene jeg har vært på, for han var virkelig en sær type både utseendemessig og i oppførsel. Jeg er veldig glad for at en eller annen smart sjel fant på å booke han for en konsert, fordi dette var virkelig et slag i trynet til enkelte i publikum samt en tankevekker.







Nesten alle jeg snakka med synes det var bare drit og helt forferdelig. Jeg tror nok at det var en del i publikum som synes det var litt mer fengende og koselig enn det de gav uttrykk for. Jepp, det var dagens utblåsning!


Ellers er ullaktige gensere med norsk mønster veldig, veldig, VELDIG populært her. De selger det overalt. Om ikke gensere, så strømpebukser med Selburoser, skjørt, jakker osv. osv. På fredag lånte Ragni strikkajakka mi og høstet komplimenter samt spørsmål om hvor hun hadde kjøpt den. Når jeg drar hjem til jul skal jeg på genserjakt i skapene.


2 kommentarer:

  1. Helt enig Torun - man skal oppføre seg som folk. fyren var spesiell :-)

    SvarSlett
  2. Ganske morsomme tekster da! Om to på blind date som ble veldig skuffa over den andre. Haha!

    SvarSlett