torsdag 30. september 2010

Bunfight

I dag var Markus og jeg på bunfight i bygningen til Students' Union. For de som ikke vet hva en bunfight er, så kan jeg si at det er en samling av mange, mange forskjellige organisasjoner som prøver å skaffe seg nye medlemmer. Altså det vi på godt norsk kaller "stands". Skjønner ikke hvorfor vi kaller det stands når det heter noe annet på engelsk. Ved University of Southampton har de hele 180 societies eller studentorganisasjoner (?) og jeg skrev opp epostadressa på en god del av dem, blant anna for øygruppa Mauritsius, fordi jeg ikke hadde samvittighet til å si nei.

Andre ting jeg skrev meg opp på var:

- Nordic Society
- Buddhist meditation society (de har gratis meditasjonstimer på onsdager)
- Rock society
- Green Action: practical enviromental activism
- Wild Society
- Hill Climbing
- Quack Society: Animal Rights Society
- Good food society
- Session Society

...samt mange flere, faktisk. Må tydeligvis bruke elimineringsmetoden her altså. Alle studentorganisasjonene kan sees hvis man trykker her

Universitetsområdet var ganske stort og veldig fint. Og til Ragni: nei, det var ikke trebenker i forelesningssalene. Bygningene var ikke sånn spesielt vakre, men med de store grøntområdene var det ganske fint likevel.

  
Bildene er forresten tatt med den engelske
gammelmobilen og er derfor ikke av topp kvalitet..
Fra universitetsområdet.





Vi sto i ei kø for å komme inn som er den lengste jeg har sett.
Da dette bildet ble tatt sto vi nesten bakerst, da.




En får ikke til å se hele køa, fordi den går ned en trapp og ut som på bildet over.


Inne i bygningen til Students' Union var det faktisk en kinosal! Det er jo veldig greit hvis man vil på en bra og rimelig kino. I tillegg var det en ganske stor butikk som hadde alt fra mat til medisiner til bursdagskort til lommelykter og en pub! Ja, du leste riktig; en pub!

Kvelden i dag har blitt brukt på japansk restaurant sammen med Nora og kjæresten hennes, samt to venner av dem. Da betalte vi 15 pund hver for en skikkelig god spis-til-du-dør-buffet med mange sushityper, and, kylling, biff, nudler, ris og diverse sauser. Kjenner at magen min har begynt å roe seg litt ned nå, men det er bare såvidt.

Førsteinntrykket mitt av universitetet og studentlivet her er i hvertfall toppers og jeg gleder meg masse til å begynne skikkelig!


6 kommentarer:

  1. Alt høres så spennende ut! E kjempesjalu på dæ her æ sitt på roterommet mitt og e sur, haha. Artig at du skriv så langt og ofte og legg inn bilda og sånn der. E innom flere ganga om dagen sjø, sjøl om æ e dårlig te å kommenter. Du e skoleelev på engelsk skole! Crazy banana!! Tenke bare Harry Potter med en gang æ. <3

    SvarSlett
  2. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!! Meld dæ inn i Good Food!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan ikke få nok utropstegn!

    SvarSlett
  3. Æ har meldt mæ inn i Good foood!!! :D:D:D
    Haha! Dem ska ha sånn skandinavisk aften! Lure på ka det bli.


    Koselig at du læs, Tale!! Kan itj få sagt nok at æ savne Norge å alle hjem å, men synes foreløbig det e verdt det! Livredd, LIVREDD, for å itj vær god nok. Vi får væl sjå neste uke. Hjertet hoppa opp i halsen min da æ så det sto "Torun Tannvik" på en lapp om lærer og andre strykera.

    Også står æ allerede skreve opp på en konsert 14. november elns. Æ bare "whaaat?"

    SvarSlett
  4. NEIII! No kommentert æ som Markus!! Æsj!!! DET e jo litt teit med googlekontoa.. ååh

    SvarSlett
  5. Ååh, så teit at det ikk va 14 OKTOBER :(

    SvarSlett
  6. Ååå æ som trudd det va Markus som skreiv te mæ fordi han savna mæ </3

    SvarSlett