onsdag 22. september 2010

Hvor skal jeg begynne...

Jeg har så utrolig mye og fortelle om at jeg ikke helt vet hva jeg skal skrive. Jeg kom fram til at jeg skal starte kronologisk med vår episke reise fra Værnes til Southampton og illustrere med bilder.

Etter å ha sovet ca 3 timer sto vi opp og ble kjørt med bagasje til Værnes. Dette var også den natta hvor jeg kanskje hadde mest hjemlengsel, ironisk nok. Det føltes ut som å si hadet for alltid, selv om det jo bare er noen måneder til jeg skal tilbake igjen + at Ragni kommer på besøk allerede den 13. oktober. Det må jeg forresten komme tilbake til, da jeg har en liste med ting jeg vil ha med fra Norge. Faktisk, så skriver jeg den her:

- Et grovbrød (IKKE ferdigskjært!!!)
- Norvegia lettost (lettosten her er fryktelig =()
- Sourcream and Onion-potetgull med hollidaydip
- Walters mandler ( jeg har en liten "min walters mandler" i kjøleskapet som jeg ikke har åpnet enda)
- Dr. Greve (dette kommer jeg tilbake til)


Bagasjen vår sees her på Gatwick. Var ikke akkurat få kg.



Da vi skulle bytte tog på en stasjon som het Clapham Junction, rakk vi selvfølgelig ikke å dra bagasjen opp trappa før toget dro. Da sto vi altså der; Markus, jeg og masse bagasje. Her prøver Markus å få plass til PC'n sin (!) inni kofferten
 = FAIL!
Legg dessuten merke til God Morgen-Yoghurten min. Snufs!


(Til de som kommer på besøk vil jeg si at å bytte tog på Clapham Junction var heller uproblematisk. Det var bare å gå ned en trapp og komme opp igjen ved spor nummer 9)

Markus tørrbarberte seg midt på Clapham Junction.
 Den ikkeeksisterende barten var så fryktelig stygg.


Etter utrolig mye stress og ringing fikk vi endelig tak i utleieren vår, Elaine.
Hun hadde forsåvidt ufattelig søt valp i veska si. Her ser dere også deler av 
den styggeste og mest utslitte sofaen jeg noen gang har sett. Den står altså
i stua vår, men vi har heldigvis dekket den til med pledd fra Ikea.




Denne bor utenfor ytterdøra vår. Det er den største og ekleste edderkoppen jeg har sett i friluft. 
Vi følger med han og ser på når han spiser fluer. Jeg har døpt han Harald, etter kongen vår...





Her bor altså vi. Lodge Road 71a - med assosiasjoner til et eldrehjem (synes jeg), men
veldig koselig! Legg merke til navnet "elderberry homes"

Her er en del av rommet "mitt", som vi sover på.


Senga, som ikke er helt ny med madrass, som heller ikke var helt ny. Men god nok!!
Vurderer å investere i en billig overmadrass..

Legg merke til at jeg har sengetrekk, ikke gardin! Og nei, senga er ikke av 
tre. Det er stål/metall.


Det største badet. Engelskmennene er litt rare. Som regel har de teppegulv
på badet, og når de skal prøve noe nytt bruker de..PARKETT(!?)



3 kommentarer:

  1. Fantastisk! Regne med den lista di blir så lang at æ som bare e et menneske ikke kan forflytt det lasset med mat du etterhvert vil skriv opp..

    SvarSlett
  2. Flott leilighet da, gleder meg til å komme på besøk..

    SvarSlett
  3. Engelskmenn er rare dog elskbare! Misunner deg for oppholdet. Hm, hva var det jeg skulle kommentere?

    JO! Du koser deg vel med den hunden, kan jeg tenke meg. Har ikke sett noe så nusselig siden Max var her. SØTE BEBIN.

    SvarSlett