torsdag 9. desember 2010

Jobbintervju og Sean på open mic night

Jeg har blitt ansatt på prøve! På fredag og mandag skal jeg stå i baren under to konserter samt hjelpe til med å servere vin etterpå. Dersom det går bra, blir jeg ansatt. I morra har jeg planer om å dra ned på biblioteket og låne meg bøker om whiskey, øl, ect. Vi får håpe det går bra!

Noe som var litt komisk, var jo at de forventa at jeg skulle være en mann. Jeg må virkelig skaffe meg et kallenavn, for dette er tredje gangen nå, at jeg blir tatt for å være en han. De så veldig sjokkerte ut, og først skjønte de ikke helt hva jeg gjorde der. Det er nesten så jeg tror jeg ble ansatt på prøve av ren sympati. Jeg skal i hvertfall gjøre mitt beste på fredag, så får vi se hvordan det går. Jeg tror drikken går greit, for jeg tviler på at de bestiller noe mer avansert enn øl, kaffe og vin (for det meste pensjonister som går dit), men jeg er litt bekymret for når jeg skal telle penger. Engelske pund, er jo som mange vet, litt rare. De minste er 1 penny, som er bittesmå og som en aldri får brukt til noe, 2 pence (kjempestore mynter), 5 pence (bittesmå), 10 pence (store mynter), 20 pence (bittesmå mynter), 50 pence (store mynter) og ett pund, som er tjukk og liten, samt 2 pund, som er feit og tjukk. Jeg er ikke blitt helt vandt med dem enda, noe som som regel ender opp i ei fryktelig tjukk lommebok med bare 2 pence og 1 penny-mynter..

Ellers var vi på open mic night i går, med den alltid så sjarmerende Sean:





Jeg blir så glad av å høre på han når han synger og spiller, selv om jeg tror tekstene hans er ganske dype. Det er litt vanskelig for meg å oppfatte alt han synger, som dere sikkert skjønner.

Ellers har jeg vært på bandøving i dag, og den sangen vi starta med for noen uker siden begynner virkelig å ta form. Det er kjempeflott! Iyad ble dessuten forlova i går, noe som var veldig koselig å høre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar