fredag 23. mars 2012

Fått engelsk bankkort - endelig.

Da har jeg endelig fått engelsk bankkort, med Lloyds TSB. Jeg ville egentlig ha med Co-operative Bank, men å åpne en konto med dem ble bare rot. For å åpne en konto i England må du ha noe som bekrefter adressen din, for eksempel en regning. Men man kan ikke betale en regning uten å ha en engelsk bankkonto..

Det går an å få universitetet til å skrive et såkalt "banking letter", som bekrefter at du bor på en adresse og at du er student ved universitetet, men det ville ikke The Co-operative Bank godta. Heller ikke regninga for TV-lisens (for gammel) eller en regning fra Southern Electric (fordi det sto "flat" før 71a, og det var ikke registrert tidligere).

Da gikk jeg over gata til Lloyds TSB, og de trengte ikke en gang bekreftelse på adresse. Passet mitt var nok! Litt synd at Co-operative Bank må ha så strenge regler, for de er den mest etiske banken i England. Ikke noe skattesnusk (hvertfall ikke som er funnet), donerer til veldedighet og serverer gratis fair-trade kaffe (yeah!).

Lloyds TSB har vært inn mye skattesnusk før, og de er, ifølge Wikipedia, en av de selskapene som støtter mest opp under våpenhandel ("The report claims that Lloyds TSB is the second largest shareholder among high street banks in the arms industry")
Jeg liker egentlig veldig dårlig å støtte opp om noe sånt.

Med OL-tema..


2 kommentarer:

  1. Du får bytte bakn om en måneds tid da vettu, når du har fått en regning. Kjipt å støtte våpenhandel og sånt ja, ser den.

    SvarSlett