lørdag 22. januar 2011

Jobb igjen!

Da er jeg ferdig med helgas arbeidsøkt i baren på Turner Sims. I dag var det en konsert med Southampton Youth Orchestra. I og med at dette var youth orchestra, skulle man tro at det ikke ble solgt særlig med alkohol i kveld. Vel, dette er England, og av de gangene jeg har jobba der er dette den gangen jeg har solgt desidert mest sprit. Det var ikke det at foreldrene var tydelig beruset, men litt pussa kanskje? I tillegg skulle de bestille drikker til pausen på forhånd. Det foregår sånn at de skriver ned hva de skal ha på en lapp, så forbereder jeg hva de skal ha slik at det er klart til pausen. Leste selvsagt feil på noen av lappene, men sjefen oppdaga det før det var for seint. Uansett resulterte det i at jeg måtte helle ut to helt fine pints med lager. Uhuu! :(

En anna ting som sto var noe sånt som "1/2 Becks lemon", som jeg ikke skjønte hva var. Etter å ha diskutert det med the boss, Maggie, kom vi fram til at det var et ønske om såkalt shandy. Shandy må jeg si at jeg aldri hadde hørt om før Sean bestilte det her en kveld fordi han skulle på jobb dagen etter. Shandy er når man blander 50/50 øl og limonade.

En annen rar bestilling jeg fikk var "Tomato juice and Worcester Sauce". Jeg måtte spørre flere ganger om hva han ville jeg skulle blande juicen med, men det var altså bare Worcester Sauce. Kompisen bestilte en pint med Cola. Litt spesiell type der, altså.





Ellers har jeg så smått begynt å lære meg noen priser i hodet:

Alle varme drikker: 1.50
Potetgull: 60p
Peanøtter:85p
Alle godterier, unntatt noen rare kjeks: 60p (tror jeg)
Stort glass av husets vin: 2.75
Pint av Becks: 3.40
Pint av Bass: 3.40

Og jeg tror at hvis noen bestiller drinker, så skal man trykke på "mixers" og så "dash". Akkurat det der er litt forvirrende, for det er også en egen knapp for "spirits", men det er ikke den. Jeg er ganske sikker på at noen har betalt både mer og mindre! 

Begynte å få litt teket på tappekrana utover kvelden, men jeg må si det er vrient å tappe en skikkelig øl. Når vi bestiller en halvliter i Norge, har glasset en strek litt nedenfor randen hvor man skal stoppe. Når det gjelder pints, så skal det tappes helt til ølet er akkurat på grensa til å rende over. Mindre enn en cm mindre, og kundene klager. En av de jeg tappa i dag ble HELT perfekt, resten måtte jeg prøve å helle litt av, for det ble for mye skum, eventuelt for lite skum. Frustrerende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar